Sunday 20 February 2011

masih lagi beliau...

Selasa,21 haribulan dua taun dua ribu sebelas-Lepaih kita dikejutkan dengan peristiwa tragedi pembedahan plastik di saspek, kita sekali lagi dikejutkan dengan berita penerjahan ke atas saspek di kilometer 3 jalan utama taman setia jasa. Saspek dikatakan pada malam kejadian berperangai agak ganjil. Saspek juga dikatakan sering mengusap-usap bahagian ketioknya dan secara tiba-tiba membuat muka perit dan kadang2 membuat muka sedap. Maka, geng2 KRT taman mula mengesyaki sesuatu yang tidak baik akan terjadi di dalam kawasan taman disebabkan perubahan mendadak saspek ni ha.

Pada malam 20 haribulan dua tersebut, geng2 KRT buatlah se mesyuarat tergempor kat depan gerai Pau Ani, kira-kira 200 meter dari Petronas depan sana dan berborok pasal mende ni. Mulanya sorang pakcik ni mengabokan rasa tidak sedak hatinya dan ngabo ke oghang ghamei, "weh, geng, koi ghase la kan, elok kita tangkap je budok tu, koi nengok muka dia sokmo lain macang, koi ghase budok ni bahan dadoh", jelas pak cik tersebut. "Koi rasa kan, elok kita bakor je rumah dia tu", tambah seorang lagi pakcik sambil mengangkat tangan seperti watak Usop di dalam filem sensasi Hantu Kak Limah. Tapi menurut sumber, ketua geng KRT tidaklah sekejam gaya gitu untuk membakor keknya dia ngabo gini....

"Gini la, kita gi dulu ghumoh dia, kita ngendap dulu, kalo pelek2 bunyi keluo, kita ghedoh je masuk dalam," jelas ketua geng tersebut dan arahan itu telah dipersetujui sebulat suara.

Maka, geng2 ni bergeghokla ke ghumoh saspek. Geng2 ni mulanya dah ghasa lain dah, sebab asyik dengor suara pelek. "Gampang, sakit betul" dan kadang2 bunyiknya gini "fuh, lega...Ahhh!" Maka, tepat jam 11.23 ngikut jam astero, ghumoh saspek telah dirempuh. Maka tergamamlah saspek sebaknya, tetiba ghamai ngat oghang masuk dalang ghumoh.

Saspek, dikatakan sedang berada dalam keadaan yang agak memalukan sambil berdiri depan cermin sambil ngabo dengan suara kasor gaya vokalis cradle of filth, "aok ngape masok ghumoh koi tok beri salang weh?". Adalah dikatakan sebenonya saspek bukanlah seperti yang dingabokan membahan sejenis dadoh yang mebuatkan peghangai dia pelek, keknya dia tengoh cabut bulu ketiok yang semakin panjang. Saspek juga ngabo gini, "koi nok gi dating esok, x kan bior bulu ketiok panjang weh, malu le koi, " masih juga dalam suara yang kasor. MORAL= tak baik tuduh2 orang ni. hehehehe



(saspek yang terkejut ketika rumah beliau diserbu)

3 comments: